• Contacte
  • Intranet
  • CAT
  • ES
  • EN

ICAC

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

  • Qui som
    Investigadors en arqueologia
    • Salutació del director
    • Institució
    • Organització
    • Personal
    • Memòries
    • Convenis
    • Igualtat
    • Presència institucional
    • Excel·lència en RH
    • Treballar a l’ICAC
    • Portal de la transparència
    • Protecció de dades
    • Perfil del contractant
    • Facturació electrònica
    • Contacte
  • Recerca
    Generem coneixement
    • Grups de recerca
    • Personal investigador
    • Projectes
    • Publicacions científiques
    • Laboratoris
    • Ciència oberta
    • Tesis doctorals
    • Accions MSC
  • Formació
    Arqueòlegs de demà
    • Màster en Arqueologia Clàssica Aplicada
    • Doctorat interuniversitari en Arqueologia Clàssica
    • Altres programes
  • Difusió
    Connexió amb la societat
    • Activitats de l’ICAC
    • Activitats dels investigadors
    • Transferència del coneixement
    • Toquem Pedra
    • Patrimoni en 3D
    • Diaris de Campanya
  • Serveis
    Eines i suport a la recerca
    • Centre de documentació i Biblioteca
    • Unitat d’Estudis Arqueomètrics
    • Servei de publicacions
    • Plataformes científiques
  • Actualitat
    Què hi ha
    de nou?
    • Notícies
    • Agenda
    • Butlletí Archeonea
    • Premsa
    • Subscripció

Notícies

/ Actualitat / Notícies / Uncategorized @ca

Lectura de tesi sobre procediments pictòrics en època hel·lenística i romana

17 gener 2013

 

 

 

El divendres 12 d’abril del 2013 Emma Zahonero Moreno llegeix la tesi a l’ICAC titulada “Los procedimientos pictóricos en la época helenística y romana. Ejemplo de museografía didáctica”, dirigida per Joaquin Ruiz de Arbulo, professor de la URV i investigador de l’ICAC.

 

El tribunal està format per José Luis Jiménez (president), David Vivó i Codina (vocal titular) i Eva Subías Pascual (secretària).

 

 

 

Resum de la tesi

 

El treball fa un estudi general sobre les tècniques pictòriques documentades en l’antiguitat grecollatina través de les fonts escrites i nombrosos exemples emblemàtics. S’analitzen els conceptes del kósmos, mimesi o imitació de la realitat, éthos i páthos com a expressió de les emocions culminant en la phantasía. També s’estudia la situació social dels pintors i el desenvolupament dels principals gèneres.

 

La part central del treball està centrada en les tècniques artístiques: utilització de pigments i tints, les tècniques associades als aglutinants, els suports i les eines utilitzades. Continuem amb una anàlisi dels procediments pictòrics: dibuix, ombrejats i volum, gammes cromàtiques, perspectives i possibles projeccions òptiques, composició, formes i expressió del moviment.

 

La segona part de la tesi correspon a una aplicació didàctica d’aquests coneixements mitjançant un projecte de museografia didàctica i arqueologia experimental.

 

 

COMPARTEIX:
Imprimir PDF
« Canvi de direcció a l’ICAC
Jornades sobre tecnologia romana aplicada a la vida quotidiana »

Actualitat

  • Notícies
  • Agenda
  • Butlletí Archeonea
    • Històric Archeonea
  • Premsa
  • Subscripció
Consorci integrat per:
Centre CERCA:
Centre acreditat:
Plaça d’en Rovellat, s/n, 43003 Tarragona
Telèfon: 977 24 91 33 · info@icac.cat
© 2025 ICAC · Avís legal · Política de cookies
Aquesta web és al PADICAT